Skip to main content

شرکت توسعه معادن صدر جهان

راه اندازی خط نیمه صنعتی و دانش بنیان پروژه استحصال مس به روش سارت (SART) در مجتمع معدنی و صنعتی شادان

منتشر شده در : 12 مهر 1402
راه اندازی خط نیمه صنعتی و دانش بنیان پروژه استحصال مس به روش سارت (SART) در مجتمع معدنی و صنعتی شادان

راه اندازی خط نیمه صنعتی و دانش بنیان پروژه استحصال مس به روش سارت (SART) در مجتمع معدنی و صنعتی شادان

 

به گزارش روابط عمومی و به نقل از وب سایت شرکت معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس مراسم راه اندازی خط SART مجتمع معدنی-صنعتی شادان با نام و یاد شهید والامقام سردار سعیدالله قائمی  در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۴  با حضور سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان خراسان جنوبی، دکتر حسینی فرماندار محترم شهرستان خوسف، سرهنگ ابراهیمی فرمانده محترم ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خوسف، حجت السلام موسوی، سید قاسم خلوصی مدیر محترم حفاظت و حراست شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در این مجتمع برگزار شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: عزت امروز ایران اسلامی نتیجه اعتقاد جوانان ایران به شعار “ما می‌توانیم” است. وی افزود موفقیت مجموعه شادان در استحصال عنصر مس با روش های دوستدار محیط زیست که برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است، مصداق تبدیل شرایط تحریم به فرصت است.

ایشان تکیه بر توانمندی شرکت‌های  دانش بنیان و  جوانان نخبه را تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: در سایه  امنیتی که با رشادت رزمندگان سالهای دفاع مقدس به دست آمده است، جوانان ایران می‌توانند صنایع و معادن کشور را پیشرفت دهند  و به دستاوردهایی برسند که یکی از  مهم‌ترین نتایجش اشتغال جوانان و رفع بیکاری است. وی با تاکید بر به کارگیری مدیریت جهادی در کشور گفت: برای رفع مشکلات کشور باید مدیریتی همچون مدیریت سال‌های دفاع مقدس با تفکر بسیجی را در کشور پیاده کنیم.

داوود رئیسی مدیرعامل شرکت دانش بنیان معادن و صنایع معدنی کارند صدر جهان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن تشکر صمیمانه از حمایت، همدلی و همراهی مدیران عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی و شرکت دانش بنیان توسعه معادن صدر جهان به عنوان هلدینگ های مادر پروژه شادان، از زحمات مهندسین و پرسنل شرکت و مجتمع قدردانی کرد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر همانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی درگیر جنگ اقتصادی هستیم افزود: به لطف خدا و در سایه همت بلند مهندسین و پرسنل مجموعه، شعار ما میتوانیم در معدن شادان محقق شد و در تهدید تحریم‎‌ها، امروز شاهد خلق دانش و‌ خودباوری مهندسین جوانی هستیم که در پروژه SART دانش پیچیده مربوطه را برای اولین بار در کشور بومی سازی کرده اند.

شایان ذکر استدر فرآیند SART ، فرآوری همزمان کانسنگ طلا-مس در یک فرآیند دوستدار محیط زیست انجام می شود و تا سال ۲۰۲۳ کمتر از ۱۵ کارخانه فرآوری در جهان توانسته‌اند این فرآیند پیچیده و پرهزینه را در خط تولید خود به بهره‌برداری برسانند.

 IMG 5877