Skip to main content

شرکت توسعه معادن صدر جهان

انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه اکتشاف محدوده های معدنی

منتشر شده در : 20 آبان 1401
انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه اکتشاف محدوده های معدنی

شهرام ادیب، مدیر عامل شرکت توسعه معادن صدر جهان در جلسه ای که روز چهارشنبه 11/08/1401 با مدیر عامل شرکت نوآوران آرکا صنعت پارسیان در محل سالن اجتماعات این شرکت برگزار گردید، با تاکید بر سابقه و تخصص خود در حوزه اکتشاف یکی از استراتژی های اصلی شرکت را تلاش در جهت توسعه فعالیت ها در حوزه اکتشاف عنوان کرده و افزود بدلیل برخورداری از بدنه کارشناسی قوی در حوزه فنی و مهندسی و پشتیبانی مالی گروه خوارزمی در این زمینه دارای مزیت نسبی بوده و می توانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.
ادیب همچنین خاطر نشان کرد با توجه به هزینه های قابل توجه عملیات اکتشاف دراین پروژه ها لازم است تفاهم نامه ای بین طرفین منعقد شود. پس از مشخص شدن میزان ذخیره قطعی معادن مورد نظر، در خصوص نحوه مشارکت در سرمایه گذاری با هدف بهره برداری و فرآوری محصولات هر معدن به صورت مجزا باید مذاکراتی صورت گیرد و قرارداد فی مابین منعقد شود.
در این جلسه که با حضور مرتضی محقق صدر مدیر عامل شرکت نوآوران آرکا صنعت پارسیان برگزار شد، امیر رحیمی قاضی کلاته رییس هیات مدیره شرکت توسعه معادن صدر جهان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص عدم خام فروشی، یکی از اهداف اصلی این شرکت را حرکت در مسیر همکاری با شرکت های مالک محدوده های معدنی جهت اکتشاف، استخراج و تولید ارزش افزوده در بخش معدن عنوان کرد.
در ادامه این جلسه مرتضی محقق صدر، مدیر عامل شرکت نوآوران آرکا صنعت پارسیان با تشریح این مطلب که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از حدود 2 سال گذشته با راه اندازی هلدینگ تخصصی معنا با 22 شرکت زیر مجموعه به صورت تخصصی در حوزه معدن در حال سرمایه گذاری و فعالیت است، افزود که شرکت آرکا صنعت به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ بازوی اصلی آن در حوزه اکتشاف نیز محسوب می شود. ماموریت این شرکت فعالیت در حوزه اکتشاف مواد معدنی و توسعه محدوده های اکتشافی و استخراجی در پهنه زمین شناختی کشور است.
به گفته مرتضی محقق یکسال از تاسیس شرکت آرکا صنعت می گذرد و در حال حاضر 40 محدوده معدنی در حال شناسایی یا بهره برداری دارد. این شرکت همچنین با برخورداری از کارشناسان مجرب و متخصص در حوزه حفاری به شرکت ها و معدن داران خدمات ارائه می دهد. در این چارچوب قرارداد همکاری با شرکت ملی مس نیز برای ارائه خدمات حفاری عمیق منعقد کرده ایم.
در این جلسه همچنین رضا کشاورزی عضو هیئت مدیره و معاون فنی و مهندسی و علی زمانیان معاون مالی، برنامه ریزی و توسعه منابع شرکت توسعه معادن صدر جهان و همچنین مجیدی معاون فنی شرکت نوآوران آرکا صنعت پارسیان حضور داشتند.
در پایان جلسه تفاهم نامه تنظیم شده در زمینه ارائه خدمات اکتشافی در محدوده های معدنی آرکا صنعت توسط شرکت توسعه معادن صدر جهان به امضای طرفین رسیده و اسناد مربوطه تبادل گردید.